Punten terug?

Waarom krijgt een gebruiker wiens antwoord wordt verwijderd, zijn punten niet terug als even later de hele vraag is verwijderd? Wat btw niet je eigen vraag was maar de vraag van een andere gebruiker ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het beantwoorden van een vraag kost geen punten, maar levert een punt op, dus er valt niets 'terug te geven.
Als de vraag waarop jij hebt geantwoord wordt verwijdert dan blijft jouw punt voor het antwoord staan, die raak je niet kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o dan heb ik de vraag verkeerd begrepen, sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beantwoorden van een vraag die al eerder was gesteld leverde mij 5 minpunten op. Men gaat er aan voorbij dat er steeds nieuwe leden bij komen die niet kijken of de vraag al eerder gesteld is. Het is niet de taak van de beantwoorder/ster om eerst te kijken of de vraag al eerder gesteld is teneinde alsnog
dubbel te antwoorden. Die taak is weggelegd voor de moderator.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad niet de taak van de beantwoorder om te checken of een vraag niet al ooit gesteld is, maar ik kan me niet echt voorstellen dat dát de reden is dat je puntenaftrek kreeg. Noemden de moderators dat expliciet als reden of ga je ervanuit dat dat de reden was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult vast wel strijdig met de richtlijnen zijn geweest, als je antwoord is verwijderd. In dat geval is puntenaftrek terecht, of de vraag later nu wordt verwijderd of niet.
als jouw antwoord eerst werd verwijderd, en daarna de vraag pas, dan was je antwoord niet volgens de richtlijnen.
terecht dat dit je punten kost.
als de vraag wordt verwijderd, verdwijnen uiteraard ook de antwoorden er op, maar als deze antwoorden volgens de richtlijnen zijn, volgt er geen puntenaftrek.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat is om jou te motiveren voortaan antwoorden te geven die wel volgens de richtlijnen zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
je antwoord wordt niet voor niets verwijderd met puntenaftrek, geloof me.
het is voor beginners niet altijd makkelijk de richtlijnen juist toe te passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor vele vergevorderden evenmin, rieneke!
Rieneke1
13 jaar geleden
ware woorden keesje! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amen. Puntenaftrek krijg je omdat je je niet gedroeg, punt.
Puntenaftrek is een manier om jou erop te wijzen dat je iets gedaan hebt wat niet volgens de richtlijnen was (ongeacht het gedrag van anderen), en ervoor te zorgen dat je de volgende keer wat beter oplet.

Als je een boete krijgt voor fietsen zonder licht, vervalt die boete toch ook niet als het de volgende ochtend weer licht wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het klopt wel, dus plus: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, kloppen...
Kimath
13 jaar geleden
Leuke vergelijking :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou ik er van maken "als je fiets de volgende ochtend gestolen is" ipv de "volgende ochtend weer licht" :-)